"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga emas kahwini gadis 18 tahun


Sulaeman Daeng Ngampam (kanan) dan Diana Daeng Nganiyang
SULAWESI SELATAN - INDONESIA. Seorang lelaki berpangkat warga emas mengahwini gadis pujaannya yang berumur 44 lebih muda.

Menurut laporan Malaysian Digest, Sulaeman Daeng Ngampam, 62 selamat menikahi Diana Daeng Nganiyang, 18 di Kabupaten Gowa, kelmarin.

Ketua kampung, Zainal Arifin Daeng Mangung perkahwinan pengantin lelaki yang lebih tua daripada pengantin wanita tersebut mengikut adat suku kaum Makassar.



"Setahu saya, tiada paksaan antara mereka walaupun isterinya masih muda," kata Zainal memetik laporan Detik.com.

Media tempatan mengatakan Sulaeman memberikan hantaran sebanyak 35 juta rupiah (RM11,264.45).

Kata Diana, beliau senang dengan perwatakan Sulaeman walaupun kedua-duanya mempunyai perbezaan umur yang ketara.

"Tolong doakan mudah-mudahan rumah tangga kami berjalan dengan baik," kata Diana.

Tiada ulasan: