"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahfuz yakin HARAPAN menang di Pokok Sena

Anggota Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar yakin Pakatan Harapan (HARAPAN) akan menang di kerusi Parlimen itu pada pilihan raya umum (PRU) ke-14 walaupun menerima tentangan sengit terutama daripada PAS.

Ia termasuk kemungkinan legenda bola sepak Kedah, Muhamad Radhi Md Din sebagai calon PAS di situ.

"Latar belakang masyarakat di situ adalah mereka mahukan peralihan kuasa politik di peringkat pusat dan juga negeri.

"Jadi sudah tentu apabil bercakap tentang peralihan kuasa mereka nampak HARAPAN sebagai pihak yang boleh diberi kepercayaan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Beliau mengulas laporan Sinar Harian semalam berkenaan kemungkinan Radhi ditawarkan menjadi calon PAS di Parlimen Pokok Sena.

Menurut laporan itu, Radhi berkata beliau tidak menolak kemungkinan untuk bertanding jika dipilih sebagai calon tetapi perlu berbincang dengan keluarga terlebih dulu.

Beliau yang pernah menjulang Piala Malaysia bersama Kedah selama dua kali itu dilihat sering menghadiri program anjuran PAS Pokok Sena dan malah dilantik sebagai Ikon Bola Sepak PAS di situ.

Mahfuz berkata beliau tetap menghormati sesiapa sahaja calon yang akan diletakkan parti itu untuk menggantikan dirinya.

"Saya menyambut baik (calon PAS) atas nama demokrasi.

"Saya sendiri tidak tahu akan bertanding atau tidak, tetapi akan sokong calon daripada HARAPAN," katanya lagi yang akhirnya keluar PAS Januari lalu.
-malaysiakini

Tiada ulasan: