"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Panglima PAS cari tempat selamat, sindir Husam

Keyakinan PAS untuk menang di 120 kerusi parlimen dilihat tergugat apabila pimpinan tertinggi parti itu mahu bertanding di kerusi selamat, kata Husam Musa.

Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan itu berkata, ia susulan hasrat Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang dikatakan akan bertanding di Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) nanti.

"PAS kata nak menang 120 kerusi. Kalau nak menang 120 kerusi di Kelantan kena menang semua 14 kerusi. Kena menang semua di Terengganu dan Pahang.

"Bila Tun Ibrahim nak bertanding di Kelantan, adakah dia tidak yakin boleh menang di Pahang? Bermakna di Pahang tak boleh menang," Katanya ketika berceramah di Majlis Pelancaran Jentera HARAPAN Pengkalan Chepa, Kota Bharu, malam tadi.

Terdahulu, terdapat dakwaan dan khabar angin yang mengatakan Tuan Ibrahim bakal bertanding di Parlimen Kubang Kerian.

Malah, beliau menyatakan kesediaan untuk bertanding di Kelantan jika diarahkan parti.

Tuan Ibrahim merupakan calon PAS di dewan undangan negeri (DUN) Jengka sejak pilihan raya umum 2004 dan tewas dalam kesemua penampilan beliau.

Pada pilihan raya umum 2013 lalu, beliau tewas kepada calon BN dengan majoriti 1,303 undi

Sementara itu, Husam yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor berkata, kehadiran Tuan Ibrahim untuk bertanding di Kelantan disifatkan sebagai 'mencari tempat selamat'.

"Dia terpaksa cari tempat air tohor (selamat). Di Pahang (PAS) tak yakin boleh menang, terpaksa hantar orang bertanding di kelantan.

"Tinggalkan pada anak buah di Pahang, manakala panglima cari tempat tinggi (selamat)," katanya yang juga naib presiden Parti Amanah Negara (AMANAH).
-malaysiakini

Tiada ulasan: