"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Tak tahan suami suka minta'

Harian Metro

SUDAHLAH menganggur, seorang lelaki tergamak meminta upah daripada isterinya setiap kali keluar menggunakan keretanya menyebabkan wanita itu mengambil keputusan memfailkan permohonan cerai.

Wanita tidak didedahkan identitinya itu dikatakan sudah tidak tahan dengan sikap suka meminta bayaran 500 dirham (RM533) setiap kali meminta pertolongan suaminya, lapor Al Bayan.

Wanita terbabit adalah penyara tunggal keluarga yang menanggung semua perbelanjaan dan keperluan keluarga itu yang menetap di Dubai (Emiriyah Arab Bersatu).

Suaminya mendakwa, bayaran upah itu sebagai ganti untuk membolehkannya keluar berhibur bersama rakan rakannya.

Menurut laporan media tempatan, lelaki terbabit sebenarnya sering keluar malam meninggalkan isteri serta anak-anaknya bersendirian di rumah.

Pada mulanya, si isteri bersetuju membayar 500 dirham kerana menyangkakan bayaran itu hanya diminta sekali sahaja namun sangkaan itu meleset apabila suaminya meminta bayaran beberapa kali selepas itu.

Sehari sebelum itu, satu kes dilaporkan di Turki membabitkan seorang wanita menceraikan suaminya kerana berasa ‘diabaikan’ apabila lelaki itu dikatakan lebih banyak meluangkan masa bersama basikal berbanding dirinya.

“Suami saya sering menghabiskan masa dengan basikal. Dia ada hubungan yang agak berbeza dengan basikal dan ia bukan perkara biasa.

“Dia benar-benar ‘jatuh cinta’ dengan basikalnya,” kata wanita dikenali sebagai Yagmur dari Istanbul itu.

Tiada ulasan: