"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Babi hutan sesat masuk pasar raya


Jerantut – Sebuah rakaman video yang menunjukkan seekor babi hutan berada dalam sebuah pasar raya di sini, viral di laman sosial Facebook, sejak pagi tadi.

Video berdurasi 2 minit 13 saat itu yang dirakam seorang pengunjung pasar raya berkenaan sebelum dimuat naik ke Facebook.

Haiwan itu yang dipercayai sesat dilihat berada di bahagian barangan plastik dan cuba mencari jalan keluar ketika dihalau oleh pekerja pasar raya berkenaan.

Menurut jurucakap pasar raya itu, M Prathap, babi hutan itu memasuki pasar raya kira-kira jam 8.30 pagi tadi.

“Kita tidak tahu daripada mana haiwan liar itu datang…ada kemungkinan sebelum itu ia dihalau oleh penduduk di kawasan perumahan berdekatan sebelum sesat memasuki pasar raya ini melalui pintu depan.

“Haiwan itu hanya berada di bahagian hadapan pasar raya…dan pengawal keselamatan yang bertugas mengambil masa dua minit saja bagi menghalaunya,” katanya ketika ditemui di pasar raya itu, di sini, hari ini.

Beliau juga berkata, pihaknya sudah mengambil langkah sewajarnya berhubung kejadian itu termasuk membuang peralatan plastik yang di berada di kawasan berkenaan serta membersihkan kawasan sekitarnya,” katanya.
-BH Online

Tiada ulasan: