"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suspek bunuh bersembunyi di atas papan iklan

Seorang lelaki warga Myanmar ditahan kurang empat jam selepas dipercayai membunuh seorang wanita di sebuah hotel di Pekan Kajang kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kajang ACP Ahmad Dzaffir Mohd Yusoff berkata suspek berusia lingkungan 20-an itu ditahan kira-kira 2.30 pagi tadi, ketika sedang bersembunyi di atas papan iklan yang terletak kira-kira 70 meter dari tingkap bilik mangsa ditemui maut.

Beliau berkata polis menerima panggilan daripada seorang lelaki yang memaklumkan berhubung penemuan mayat wanita dalam keadaan terlentang di sebuah bilik hotel itu pada jam 10.55 malam kelmarin.

Katanya, sepasukan anggota daripada Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang melakukan pemeriksaan di lokasi kejadian dan mendapati mayat wanita dipercayai warga asing berusia lingkungan 50-an itu dalam keadaan berlumuran darah.

"Pemeriksaan mendapati terdapat kesan luka tikaman di bahagian perut dan dada selain kesan luka pada tangan kanan. Turut dijumpai berhampiran mangsa ialah pisau pemotong sayur dipercayai digunakan suspek," katanya ketika dihubungi Bernama semalam.

Beliau berkata hasil pemeriksaan mendapati wanita berkenaan menginap di hotel itu sejak Selasa lepas dan tiada sebarang dokumen pengenalan diri ditemui pada mangsa.

"Semasa pemeriksaan, anggota polis menjejaki kesan darah pada bahagian luar tingkap bangunan hotel berkenaan dan berjaya mengesan suspek yang sedang bersembunyi," kata Ahmad Dzaffir.

Melalui bantuan pihak bomba, suspek berjaya dibawa turun daripada tempat persembunyian tersebut, katanya.

Beliau turut meminta mana-mana individu yang mempunyai maklumat berkaitan kes berkenaan supaya tampil memberi kerjasama, dan suspek kini direman tujuh hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.
- Bernama

Tiada ulasan: