"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PANAS!!! Sah! BERSATU dibubarkan

Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengarahkan Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) yang diasaskan bersama oleh Tun Dr Mahathir Mohamad dibubarkan sementara di bawah Seksyen 14 (5) Akta Pertubuhan, yang berkuat kuasa hari ini.

Ketua Pengarah ROS Surayati Ibrahim mengumumkan perkara itu semasa sidang akhbar di ibu pejabat ROS di Putrajaya petang ini.

Dokumen tambahan dihantar oleh Setiausaha BERSATU Muhamad Suhaimi Yahya pada 29 Mac.

Pilihan Editor

Tuah RUU355 menjelma esok?
Parti serpihan Umno yang dibentuk pada tahun 2016 itu menghadapi masalah dengan ROS berhubung mesyuarat agung tahunannya yang diadakan pada bulan Disember.

Terdapat persoalan mengenai bagaimana mesyuarat agung di peringkat nasional diadakan sebelum cawangan dan bahagian berbuat demikian.

Pada bulan Februari, Presiden BERSATU Tan Sri Muhyiddin Yassin menjelaskan bahawa perlembagaan BERSATU menetapkan bahawa cawangan hanya perlu mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) setahun selepas dibentuk.
-malaysiakini

Tiada ulasan: