"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ugutan bunuh terhadap Syerleena ADUN Pulau Pinang, 2 ditahan

Melissa Darlyne Chow
GEORGE TOWN: Dua orang lelaki ditahan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan ugutan bunuh terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima, Pulau Pinang, Syerleena Abdul Rashid dari DAP.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk A Thaiveegan berkata, seorang lelaki berumur 27 tahun di Kelantan, dan seorang lain berumur 49 tahun ditahan di Gombak, petang Jumaat lepas.

“Penyiasatan kes ini sedang berjalan,” katanya kepada FMT.

Ugutan terhadap Syerleena ditemui dalam sebuah nota yang diletakkan dalam peti pos beliau dan satu tulisan di laman Facebook.

Syerleena membuat laporan polis berhubung tulisan di laman Facebook tersebut yang melabelkan beliau sebagai pengkhianat kepada Islam dan tidak berdosa jika menyebabkan kematiannya.

Tulisan tersebut dibuat selepas satu ugutan bunuh ditemui dalam peti pos beliau pada 10 Julai lepas.

Syerleena membuat satu lagi laporan polis terhadap tulisan di laman Facebook yang mendakwa “beliau akan menyerang institusi Islam, terutama Jakim, semata-mata kerana DAP”.

Beliau berkata, ia adalah “fitnah lama” yang muncul sekali lagi di media sosial selepas ia digunakan untuk memburukkannya pada pilihan raya umum Mei lepas.

Tiada ulasan: