"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Exco Pemuda Umno pemilik pertama motosikal paling mahal di dunia

 MALAYSIA DATELINE

Exco Pemuda Umno pemilik pertama motosikal paling mahal di dunia

Datuk Nazir Hussin Akhtar Hussin (tengah)

Datuk Nazir Hussin Akhtar Hussin berjaya menjadi pemilik pertama motosikal palinga mahal di dunia, Ducati Superleggera V4.

Exco Pemuda Umno itu telah menempah superbike yang berharga RM888,000 itu pada awal tahun dan sepatutnya diserahkan kepadannya pada suku ketiga tahun ini.

Namun disebabkan pandemik COVID-19 penyerahan motosikal termahal terpaksa ditangguh pada hujung tahun ini.

Buat masa ini hanya seunit sahaja motosikal jenis ini di bawa ke Malaysia.

Ducati Malaysia turut melancarkan model berkenaan sebelum berakhirnya tahun 2020.

Pada awal tahun ini Ducati memperkenalkan model Edisi terhad Superleggera V4 pada peringkat gobal yang menjadi superbike paling mahal dalam jenama berkenaan.

Harga ia paling mahal kerana segala kommponen yang dipasang pada superbike itu adalah terhad serta menggunakan gentian karbon.

Superleggera V4 ialah satu-satunya motosikal di dunia dengan bingkai, swingarm dan rim daripada gentian karbon serta hanya terhad 500 unit sahaha dengan kod #001.

Motosikal yang diserahkan kepada Nazir Hussin memiliki nombor kod 210/500

Setiap unit didatangkan dengan sijil, nombor bersiri dan nombor casis dipaparkan pada kepala hendal dan kunci penghidup.

Tiada ulasan: