"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pembebasan Ku Nan untuk jamin sokongan, dakwa Pemuda AMANAH WP

SITI NUR ZAWANI MISCON

Pemuda AMANAH Wilayah Persekutuan mengkritik tindakan kerajaan membebaskan satu persatu ahli politik yang dikaitkan dengan kes rasuah.

Ketua Pemuda AMANAH Wilayah Persekutuan, Asmaaliff Abdul Adam berkata, tidak mustahil tindakan yang dilakukan Perikatan Nasional (PN) ketika ini kerana Tan Sri Muhyiddin Yassin mahukan jaminan sokongan sehingga Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Beliau merujuk kepada pembebasan Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dari tuduhan menerima suapan bernilai RM1 juta.

“Belum reda dengan polemik di Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, negara digemparkan pula dengan pembebasan Ku Nan daripada tuduhan rasuah.

“Melihat pada ketipisan majoriti yang dimiliki oleh kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin, tidak mustahil semua plot ini adalah demi menjamin sokongan hingga PRU hadapan.

“Sebelum ini pun kita telah dikejutkan dengan pembebasan kes Musa Aman. Adakah ini memberi signal bahawa terdapat campur tangan politik dalam institusi kehakiman?,” soalnya dalam satu kenyataan hari ini.

Asmaaliff turut menyindir apabila individu yang disabitkan menerima rasuah boleh dilepaskan, walhal si pemberi rasuah telah pun disabitkan kesalahan.

Tiada ulasan: