"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tidak menghadap Sultan Nazrin, akhirnya Pas mohon ampun

MALAYSIA DATELINE

Kerana tidak menghadap Sultan Perak Sultan Nazrin Shah seperti mana dititahkan pada Selasa lalu, akhirnya Pas Perak meminta ampun kepada baginda.

Atas kekhilafan tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dari Pas itu, Pesuruhjayanya Razman Zakaria berkata, parti itu sentiasa menjunjung tinggi institusi kesultanan negeri Perak dan menumpahkan taat setia yang tidak berbelah bahagi terhadap Sultan Nazrin.

“Kami dengan rasa rendah hati menzahirkan permohonan ampun kepada Sultan Perak atas kekhilafan tidak menghadap sebagai mana titah ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan pada Selasa, 8 Dis pukul 3 petang,” katanya dalam satu kenyataan.

Razman, yang juga ADUN Gunung Semanggol berkata beliau dan dua lagi wakil rakyat PAS Perak iaitu Mohd Akmal Kamarudin (Selama) dan Mohd Khalil Yahaya (Kubu Gajah) akan mengutus warkah secara rasmi bagi memohon maaf kepada Sultan Nazrin.

Terdahulu, ketiga-tiga Adun Pas ini membatalkan cadangan mereka untuk menghadap Sultan Nazrin Shah, di Istana Kinta 8 Disember lalu walaupun pada awalnya mereka bercadang berbuat demikian.

Dilaporkan cadangan menghadap dibatalkan “atas arahan pucuk pimpinan.”

Bagaimanapun Razman berkata Pas tidak menghadap Sultan Nazrin kerana mereka belum ada sebarang keputusan untuk dipersembahkan.

Tiada ulasan: