"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Himpunan besar-besaran untuk tumbang kerajaan?

Bernama

KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan dua kenyataan yang ditularkan menerusi media sosial bahawa akan berlakunya perhimpunan besar-besaran di ibu negara untuk menumbangkan kerajaan semasa tidak benar.

Ketua Polis Dang Wangi Noor Dellhan Yahaya berkata, tahap keselamatan semasa terkawal, dan sehubungan itu orang ramai dinasihati agar tidak menyebar atau berkongsi lanjut tentang kenyataan itu menerusi mana-mana platform media sosial.

“Orang ramai juga diingatkan agar sentiasa berhati-hati dan tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh membangkitan kegusaran awam.

“Tindakan tegas akan diambil kepada mana-mana pihak yang berniat ingin menimbulkan kegusaran awam,” katanya dalam kenyataan.

Semalam, tular di media sosial dua kenyataan yang hampir sama mendakwa akan diadakan perhimpunan besar-besaran oleh orang Melayu di ibu negara bertujuan menumbangkan kerajaan semasa.

Tiada ulasan: