"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jatuh dari bangunan, lagu mana seluar terkoyak?


Teo Beng Hock, 30, terbunuh, didakwa jatuh dari bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berdarah. Saya tengah dok cari gambar-gambar yang jatuh bangunan sebelum ini. Berapa banyak orang yang jatuh atau terjun bangunan sehingga seluar terkoyak?

Lagu mana seluat Teo boleh terkoyak sampai lagu tu? Lihat gambar di sebelah, kena rentap ka? Kalau tersangkut, tersangkut kat mana? Lagu mana pulak boleh tersangkut?

Adakah kita akan menyaksikan lebih banyak ibu segala putaq (mother of all spins) selepas ini. Dalam komen dua posting blog ini sebelum ini pun dah ramai yang mari putaq kat sini. Saya dah kata, it takes a sane human to feel angry. Hanya orang yang waras sahaja akan merasa marah terhadap apa yang terjadi kepada Teo.

Ada yang kata, tunggulah polis buat siasatan. Siasatan ke atas kes pembunuhan A Kugan lagu mana? Mungkin ada yang akan kata, kes Kugan baru lagi. Bagaimana dengan siasatan kes pembunuhan Asy-Syahid Othman Talib?

Saya tidak akan lupa pembunuhan Othman di Felda Lubok Merbau dalam pilihan raya kecil Padang Terap pada tahun 1985. Saya terlibat sebagai petugas pilihan raya PAS ketika itu. Sebagai Ketua Pemuda Umno pada masa itu yang berucap kepada pengikutnya, Datuk Seri Najib Tun Razak pula dituduh sebagai dalang yang berucap mengapi-apikan kegilaan sehingga berlakunya pembunuhan di Lubok Merbau itu.

Dah 24 tahun dah, bagaimana sebenarnya siasatan polis terhadap pembunuhan Othman? Siapa bertanggungjawab dan siapa mengapi-apikan?

Sekarang, nak tunggu pula siasatan polis ke atas apa yang menyebabkan terbunuhnya Teo?

Tiada ulasan: