"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Aktivis GMI ditahan di Sogo

Beberapa penggerak utama Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) ditahan di kompleks membeli-belah Sogo dalam percubaan mereka berhimpun sebelum berarak ke Istana Negara mulai 2 petang.

Norlaila Othman, ahli jawatankuasa GMI, dan seorang aktivis bersama NGO itu Narshita Mohd Nor ditahan bersama pemimpin Muslimat PAS Aiman Athirah al-Jundi.

Mereka dibawa di dalam sebuah trak dari kompleks membeli-belah itu menuju suatu tempat yang tidak dapat dipastikan.

Menurut polis Kuala Lumpur, kira-kira 200 orang sudah ditahan di beberapa tempat di tengah bandar dalam percubaan menganjurkan demonstrasi besar membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri.
-malaysiakini.com-

Tiada ulasan: