"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

80 Berkumpul Depan Bukit Aman Bantah Kehilangan Selvachandran

KUALA LUMPUR,  30 OKT : Sekumpulan ahli politik dan ahli badan bukan kerajaan (NGO) berkumpul di hadapan Balai Polis Bukit Aman pagi ini menuntut maklumat di mana K. Selvachandran ditahan.

Selvachandran, adalah saksi utama dalam inkues menyiasat punca kematian R. Gunasegaran, yang mati ketika berada dalam tahanan polis dua tahun lalu.

Mahkamah koroner yang menjalankankan inkues menyiasat punca kematian Gunasegaran mengumumkan keputusan terbuka pada inkues berkenaan.

Sekumpulan 80 individu, termasuk ahli parlimen PKR Subang, R. Sivarasa ahli parlimen Klang, Charles Santiago peguam N Surendran dan wakil beberapa ahli NGO termasuk isteri dan sanak saudara Selvachandran berkumpul sejak jam 10 pagi tadi.

Kumpulan terbabit melaungkan slogan dan menuntut polis memastikan keselamatan Selvachandran dan mahu beliau dibebaskan segera.

"Kami akan hanya beredar selepas berpuashati bahawa Selvachandran berada dalam keadaan selamat dan kami akan serahkan memorandum kepada polis untuk jalankan siasatan menyeluruh," kata Latheefa Koya kepada media.

Sekumpulan lelaki yang tidak dikenali dipercayai menyerbu rumah Selvachandran malam Isnin lalu beberapa jam selepas keputusan terbuka inkues berkenaan diumumkan.

Kumpulan terbabit didakwa telah menggari Selvachandran di hadapan keluarganya sebelum mengheretnya keluar dan memukulnya.

Isteri beliau cuba menghalang tetapi dimaki hamun oleh kumpulan terbabit yang kemudiannya menunjukkan kad kuasa yang mendakwa mereka anggota polis.

Selvachandran dilaporkan hilang sejak insiden berkenaan.
-tvsnews-

Tiada ulasan: