"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Balqis ghaib lagi

JERTIH: Gadis misteri, Siti Balqis Mohd Nor, 22, dari Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, mengejutkan ahli keluarganya apabila dia kembali ghaib kira-kira jam 9 malam kelmarin.

Siti Balqis yang mula menunjukkan perubahan dan tidak hilang dalam tempoh 15 hari lalu selepas menerima rawatan perubatan secara Islam dari beberapa pengamal perubatan dikatakan dibawa ke lokasi yang lebih jauh.

Ibunya, Norizan Said, 47, berkata sebelum Siti Balqis hilang, sebiji bola batu berwarna hijau tiba-tiba terjatuh di dalam rumahnya menyebabkan ahli keluarga terkejut dan masing-masing berebut-rebut untuk melihatnya.

Katanya, ketika mereka berebut bola itu, tanpa disedari Siti Balqis yang berada bersama tiba-tiba hilang.

“Misteri bola batu yang jatuh itu mungkin sebagai umpan oleh jin yang didakwa menjaga Siti Balqis untuk melalaikan orang ramai yang berada di dalam rumah,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Norizan berkata, selepas kehilangan itu gerakan mencari dilakukan penduduk termasuk di tempat yang pernah dia dijumpai sebelum ini seperti di atas pokok, bumbung, dalam siling rumah dan kawasan gua Bukit Keluang, tetapi gagal.

“Sehingga jam 7 malam ini (semalam), Siti Balqis masih belum ditemui dan ini adalah kehilangan paling lama berbanding sebelum ini,” katanya.

Menurut Norizan, kira-kira jam 5 pagi semalam, dia menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada Siti Balqis yang mendakwa berada di Gunung Jerai, Kedah, kerana dibawa oleh jin berbulu lebat.

Katanya, seluruh ahli keluarga kini dalam kebingungan kerana Siti Balqis gagal dikesan di tempat biasa dan mungkin berada di tempat yang diberitahunya menerusi SMS itu.

Menurutnya, sudah menjadi tabiat Siti Balqis membawa telefon bimbitnya di dalam seluar dan apabila hilang, dia akan mengirimkan SMS kepada ibunya.

Sharhan, ketika mengadakan sesi rawatan sesi kedua Ahad lalu berkata, Siti Balqis akan menghadapi cabaran dalam tempoh 21 hari dan kelmarin genap 14 hari dia menerima rawatan secara Islam.

Tiada ulasan: