"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMNO sudah kafir & Murtad : Dr Chandra

Ustaz Saiful Bahri
Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) adalah salah satu kejayaan Pas di alaf baru perjuangan sebagai sebuah parti politik di Malaysia. Walaupun ini bukan kali pertama usaha untuk memecahkan tembok perkauman dan agama oleh Pas semenjak awal penubuhan Pas termasuklah pemnubuhan CCC. Tetapi kini berkat kesabaran Pas mengembangkan mesej parti berasaskan keadilan Islam telah membuahkan hasil.

Pakatan Rakyat sendiri telah membuka ruang seluas-luasnya buat Pas untuk menyampaikan mesej dakwah. Apatah lagi Pas bukan sebuah parti perkauman dilihat lebih mesra kepada non muslim kini berbading UMNO yang kini mengambil sifat yang dilemparkan kepada Pas sepuluh atau dua puluh tahun dulu iaitu ektrimis & Rasis.

Gabungan diatas pentas idea dan pemikiran segar antara Penceramah pas, DAP & PKR seolah telah menggamit rakyat Malaysia dan generasi baru untuk melihat perkembangan politik Malaysia dialaf baru lebih dinamik dan berjejak dibumi nyata. Tidak hairanlah apabila gabungan 3 pimpinan ataupun penceramah parti-parti ini menarik puluh ribuan rakyat. Ceramah di Kuala ibai atau di tapak Ijtima sendiri bersama Lim Guang Eng, Lim Kit Siang dan Ketua Pemuda Antony Loke nampaknya diterima baik oleh semua lapisan masyarakat.

Sebahagian penyokong bukan Islam yang hadir dalam Ijtima'

Kehadiran penyokong non muslim ke program Pas dan sanggup memberi ucapan mewakili mereka dilihat sebagai keterbukaan Pas sendiri yang dituduh dengan pelbagai tuduhan. Secara langsung suasana ini menafikan tuduhan2 UMNO-BN. Strategi UMNO untuk melagakan parti2 PR maupun melagakan antara kaum di Malaysia ini nampaknya memakan diri mereka sendiri. Sikap talam dua muka UMNO yang apabila menemui orang melayu memfitnah Pas diperkudakan oleh DAP dan apabila menemui Cina bahawa DAP diperkudakan oleh PAS telah gagal.

Politik Machievelli yang diamalkan oleh UMNO sudah tidak berkesan masa kini. Bahkan non muslim semakin berani menyuarakan sokongan terbuka terhadap PAS. Di setengah negeri di pantai Barat mungkin perkara ini sudah biasa bahkan Kumutha seorang hindu berbagsa India telah mengguna pakai lambing Pas bertanding di Johor. Tetapi di Terengganu ianya masih baru dan masih lagi dipropaganda oleh politik kotor UMNO-BN.



Ucapan Dr Chandra dalam Ijtima' pas kalai ke 14 di Batu Rakit, Sabtu baru-baru ni yang menyokong dasar Islam yang dibawa oleh Pas kerana kesamaan konsep keadilan fitrah manusia itu boleh diterima dengan selesa. Beliau sendiri berhujah dengan surah al-Maidah yang menyebut tentang keadilan islam yang bersifat sejagat. Tiadanya penganayaan, kezaliman dan penindasan dalam sumber Islam iaitu al-Quran. Beliau sendiri banyak meneliti Islam apabila perkembangan politik kini yang mendorong lebih ramai masyarakat mempelajari tentang Pas dan Islam.

Pas-phobia nampaknya akan mula hilang sebagaimana kempen Islam-phobia oleh musuh-musuh Islam. Dr Chandra menyatakan bahawa beliau belajar dari sumber Islam iaitu al-quran dan bukannya orang Islam apatah lagi UMNO yang dilihat sebagai merosakkan Islam. Melakukan perbuatan dan amalan yang bertentangan dengan ajaran Islam. Beliau juga mengungkapkan bagaimana beliau menyokong perlaksanaan islam dan hokum hudud. Beliau tidak gerun kerana beliau tidak melakukan jenayah-jenayah tersebut. Yang memalukan apabila UMNO sendiri menentang hukum hudud. Mengikut fahaman beliau UMNO sudah kafir dan murtad.

Kalau orang melayu mendengar ucapan sebegini mesti merasa malu dan terpukul. Seolah si Hindu ini lebih memaahami islam. Apatah lagi kalau orang UMNO mendengar ucapan ini bagaimana si India ini lebih kemas hujah dan logic yang diguna pakai untuk menyokong perjuangan Islam berbanding UMNO dengan dasar assobiyyahnya. Tetapi bagi hardcore UMNO mungkin marah ucapan sedemikian. Mungkin mengatakan “sesiapa yang mengkafirkan seseorang sedang ia tidak kafir maka kembali kafir itu kepada orang yang menuduh”

Ini dah kes takfir. Kes kafir mengkafir ni!... Habis kalau UMNO tidak kafir sebagaimana tuduhan Dr Chandra, maka kembalilah kekafiran itu kepada Dr Chandra. ?????? Sememangnya Dr Chandra non muslim! Mungkin kalau ramai non muslim seperti ini berceramah diatas pentas menyokong Islam… mungkin naik gila pemimpin UMNO. Umno sendiri taknak islam, orang bukan islam pulak menyokong Islam. Apa agaknya Ulama Muda UMNO nak kata???
http://ustsaifulbahri.blogspot.com 

Tiada ulasan: