"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zaid Ibrahim disahkan presiden AKIM yang baru

Datuk Zaid Ibrahim secara rasmi dilantik sebagai presiden baru parti Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) hari ini.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan bekas Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan itu mengambil-alih jawatan barunya daripada Zakaria Salleh pada mesyuarat agung luar biasa pagi ini.

Zaid meninggalkan PKR pada November lalu dengan alasan tidak bersetuju dengan cara pemilihan kepimpinan parti itu.

Beliau ketika itu bertanding jawatan timbalan presiden dalam pertandingan tiga penjuru menentang Azmin Ali dan Mustaffa Kamil Ayub.

Zaid menganggotai PKR pada Jun tahun lalu selepas dipecat daripada Umno.Beliau meletakkan jawatan menteri kabinet kerana membantah beberapa tahanan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri ketika pentadbiran Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi..
-malaysiakini-

Tiada ulasan: