"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jembalang Lawan Bomoh?

ruhan
Muhyiddin mendakwa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) dari Semenanjung sebagai jembalang. Oleh sebab itu, mereka tidak perlu dilayan dan dipercayai. Tidak mengapalah dengan dakwaan itu. Rakyat Sarawak tidak ambil kisah pun. Mereka datang berduyun-duyun untuk mendengar penjelasan PR dalam kempen Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke-10 (PRN Sarawak Ke-10) sekarang ini.

BN Sarawak nampaknya tidak mampu lagi membela Taib. Dari hari ke hari Taib menjadi liabiliti kepada BN. Terlalu banyak salah laku Taib yang diserlahkan sepanjang kempen di merata ceruk Sarawak. Situasi itu meletakkan BN dalam keadaan defensif. Kepercayaan rakyat terhadap BN di Sarawak terhakis dengan teruk. 

Taib kelemasan di Sarawak. Dalam keadaan serba terdesak itu, dia menggunakan bomoh import. Taib menjadi pemimpin Melayu-Melanau-Islam yang bergantung harap kepada bomoh untuk mempertahankan kuasa ketika calon-calon Islam yang lain hanya bergantung harap dan berserah diri kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala.  Apa hendak jadi dengan peneraju utama kerajaan Sarawak ini? 

Patutlah negeri kaya tetapi tidak maju. Penerajunya masih berfikiran jahiliah. Meyakini kebolehan bomoh boleh menggelincirkan akidah.  Malaysia sudah melihat banyak kemusnahan yang berlaku kepada pemimpin-pemimpin UMNO berhubung perkhidmatan bomoh  semata-mata kerana mahu kekal berkuasa. Taib mengundang kebinasaan melalui amalan sihir  yang diharamkan Islam.

Sarawakians tidak boleh membiarkan pemimpin dan negeri mereka dikuasai bomoh. Sesuatu yang drastik mesti dilakukan. Individu yang menjadi punca dan semua konconya perlu dinyahkan dari singgahsana kuasa. 

Tumbangkan Taib dan BN. Gantikan dengan PR. Meh kitai berubah!!!     
 

Tiada ulasan: