"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gosip Terhangat: Kedudukan Najib sebagai PM 1Malaysia dalam bahaya. Mengapa??

Selatanonline

Mahathir pun dok dalam diam nak sapu bersih Najib. Najib dilihat sudah tak boleh diharapkan lagi kerana terpalit dengan pelbagai isu peribadi yang amat kontroversi. Najib sudah menjadi liabiliti kepada negara dan negara akan rugi jika terus berpiemkan Najib@Rosmah

Ada gerakan senyap dalam UMNO yang nak jatuhkan Najib. Sebab orang UMNO getikkan Rosmah yang cuba nak jadi lebih piem daripada piem sendiri, hinggakan piem nampak macam robot, yang remote controlnya di tangan Rosmah.

Tekanan agar Najib berundur juga belaku dari luar UMNO. Ini kerana dasar-dasar Najib yang banyak membelakangkan kepentingan rakyat. Dasar yang 'indah khabar dari rupa' dan 'cakap tak serupa bikin' membuat rakyat jelak dan tak konfiden serta hilang kepercayaan dengannya. Dia juga kurang cekap dan tidak bijak mengurus kewangan negara. Masalah ekonomi negara pun gagal ditangani hingga mengakibatkan negara terus ketinggalan dalam arus kemajuan ekonomi. Kesannya.... rakyat terbeban negara terpinggir kebelakang.
Orang UMNO serta rakyat yang pro-pembangkang amat benci dengan penampilan serta penglibatan Rosmah Mansor dalam urusan pentadbiran negara. Rosmah kini sudah menjadi evil icon yang amat tidak disenangi oleh rakyat. Malangnya, yang menjadi mangsa ialah Najib. Kalau Najib tak ada... Rosmah akan mati kutu. No Najib, Rosmah is 'dead'!!

Lantaran itu... Najib must GO!! Kalau Najib go... yang disebut-sebut bakal menggantikannya ialah Mat Sembab, si Muhyiddin Yassin. Ya Allah.... Tak der orang lain ke??

Weh.... no rupa langsung untuk menjadi Piem Malaysia. Kesian dia... masih menaruh harapan tinggi untuk menggantikan Najib. Kita tengoklah nanti... siapa PM selepas Najib.

Itulah masalah kritikal yang dihadapi oleh UMNO. Masalah ketandusan pemimpin yang berkaliber dan berkarisme. Yang dok ada la ni, langsung tak der aura untuk menerajui kepimpinan negara. Species yang ada kualiti.... sudah pupus. Yang ada.... semunyer species HAPRAK!!

Sebab tu, ramai berandaian yang Najib ialah Piem terakhir dari kalangan UMNO. Sebab ,lepas PRU13 nanti, Peim Malaysia ialah........ Ehem-ehem... malulah nak cakap. Ok... kalau masa PRU13 nanti, Najib masih PM, tetapi.... selepas PRU13 pulak, jawatan PM akan berada dalam tangan salah seorang pemimpin Pakatan Rakyat yg beragama ISLAM, insyaAllah. Begitu juga dengan TPM-nya. Inilah jaminan yang diberikan oleh S/U PAS, Mustafa Ali.. malah pada dasarnya telah dipersetujui oleh pucuk kepimpinan Pakatan Rakyat yang terdiri daripada PAS-PKR-DAP.[sini]

Weh.... selepas PRU13 nanti UMNO akan masuk muzium. Maka, akan terperuk ler UMNO dalam lipatan sejarah Malaysia. Malaysia dan rakyatnya akan merdeka daripada penjajahan UMNO@BN. Hahahahaha.... Dan, insyaAllah.... fakta sejarah ini tidak akan kita selewengkan.

Apa-apa pun, semua orang sedia maklum, yang sekarang ini, Najib tidak dapat tidor nyenyak lagi kerana terpaksa menjaga 'bontot'-nya sendiri dan Muhyiddin Yassin pulak, ke sana ke sini.... tersenyum lebar sampai ke telinga kerana perasan yang dia akan menggantikan Najib.

Selain itu.... Mahathir pulak sedang mengatur langkah dan strategi untuk merealisasikan mimpinya untuk melihat anaknya Mukhriz menjadi PM Malaysia in the near future. Itu pun jika dia masih hidup tetapi jika dia ter'padam'.... alamatnya, anak manja daddy ini, bakal gigit jari!!

As I've said earlier.... UMNO sudah pupus pemimpin yang berintegriti dan berkarisma.. So... Mukhriz Mahathir jangan perasan ler nak jadi PM... You got no class lah!! Morever... lepas PRU 13 nanti... Putrajaya akan menjadi milik Pakatan Rakyat. Hoyeayyyy!!

Itulah persepsi yang timbul daripada gossip-gossip politik yang sedang hot di pasaran. Apa-apa pun.... wallahua'lam. Kita tunggu dan lihat....

Tiada ulasan: