"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selamat Hari Malaysia, Anwar Cerdik Dari Najib!!

laniismaa
Selamat hari Malaysia untuk semua rakyat Malaysia. Hari Malaysia disambut pada 16 September untuk memperingati penubuhan Persekutuan Malaysia pada 16 September 1963 dengan penyertaan Sabah, Sarawak dan Singapura.

Hari Malaysia dan Hari Kemerdekaan disambut serentak pada hari ini menjadikan hari Malaysia begitu meriah. Melalui kaca televisyen tadi meriahnya sehinggakan pisang dan keledek diarak bersama. Kenapa begitu meriah, kerana Anwar lebih cerdik dari Najib. Juga kerana ia juga ada kaitannya dengan pilihanraya.



Kerana cerdiknya Anwar dari Najib, kita mendapat cuti pada 16 September, hanya bermula pada 2010. Sebelum ini hanya Sabah dan Sarawak yang bercuti dan hari Malaysia seolah-olah sepi setiap tahun. Namun kerana Anwar yang riuhkan tarikh 16 September, Sabah dan Sarawak, barulah ia diberi perhatian, malah Naib Presiden UMNO pun terpaksa diberikan kepada Sabah. Sebelum ini Sabah dan Sarawak diremehkan!! Ditakdirkan Najib hanya sebagai peniru!!

Semasa sedang menaip, satu SMS diterima dari CelcomOffer "Bonus Hari Malaysia kami&dptkn pggln tgh hari PERCUMA 1pm-2pm ke rangkaian sama pd17-18/9 bila anda reload min RM30 dr16-17/9.Tluk T%S -16/09/2011"

Celaka... percuma tapi tak pernah ikhlas!!! Selamat Hari Malaysia...



Tiada ulasan: