"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ular sawa keluar lokap tanpa izin mahkamah?

KOTA BHARU: Beberapa kakitangan Mahkamah Kota Bharu di sini, semalam gempar dan terkejut apabila seekor ular sawa keluar dari saluran air di lokap mahkamah berkenaan, pagi semalam.

Ular sepanjang satu meter itu keluar secara tiba-tiba hingga mengejutkan beberapa anggota polis yang sedang bertugas mengawal lokap berkenaan pada jam 1.05 tengah hari, semalam.

Seorang anggota polis mahkamah, Sarjan Ku Hamid Ku Chik berkata, beliau pernah beberapa kali menerima aduan daripada orang awam yang terlihat binatang tersebut tetapi tidak menjumpai ular berkenaan apabila dicari.

“Saya terima aduan sejak sebulan lalu dan ada yang mendakwa ular tersebut tinggal di bawah lokap berkenaan,” katanya.

Menurutnya, bagaimanapun semalam, ular berkenaan tidak bernasib baik apabila ditangkap ketika sedang cuba masuk semula ke saluran air di bawah lokap dipercayai hendak balik semula ke sarangnya.

“Kami bimbang takut-takut sekiranya ada yang lebih besar iaitu ibu kepada reptilia ini, bagaimanapun keadaan masih terkawal.

“Biarpun begitu, saya menasihatkan orang awam dan kakitangan kompleks ini supaya sentiasa berhati-hati duduk atau berada berdekatan dengan kawasan berkenaan,” katanya.
-sinarharian-

Tiada ulasan: