"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr Mahathir dah buka jalan paling lapang untuk Rosmah menggelinjang sakan

Penarik Beca
18/11/11 lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan menyuruh Tan Sri Dr Koh Tsu Koon meletakkan jawatan kerana baginya apek itu "tidak lagi efektif".


Semalam, Dr Mahathir kata Umno sudah rosak teruk. Bagaikan melesing Datuk Seri Najib Tun Razak, Dr Mahathir kata dia tidak nampak perubahan yang berkesan dalam Umno sejak dari tahun 2008 hingga sekarang.

Orang kata, itu maksudnya Najib juga tidak efektif. Ia bagaikan membubuh paku dalam laluan Najib untuk memanggil pilihan raya umum.

Seronoknya, Tan Sri Muhyiddin Yassin pun bagaikan tumpang sekaki. Lihat laporan Malaysiakini hari ini "Muhyiddin: More must be done to solve Umno's woes".

Tetapi, jangan fikir segala nikmat yang kini dijilat sakan oleh Datin Seri Rosmah Mansor akan berakhir begitu sahaja. Isteri Najib masih boleh tersenyum bila Dr Mahathir bagaikan menyebut Muhyiddin belum ada kredibiliti.

"Sekarang ini Umno yang rosak ini diwarisi oleh Datuk Seri Najib untuk beliau perbaiki. Umno memerlukan banyak masa supaya ia boleh diperkuatkan. Tapi beliau pun sibuk dan tidak mempunyai masa yang cukup. Pemimpin-pemimpin Umno yang lain pula belum ada kredibiliti dan masih baru," kata Dr Mahathir.

Rosmah masih boleh melepaskan giannya untuk menggelinjang sakan dengan status sebagai isteri Perdana Menteri. Dr Mahathir dah buka jalan paling lapang untuknya. Rosmah boleh terus tidur atas duit.

Tiada ulasan: