"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Panas! Skandal Adun Negeri Perak Yang Memalukan – Bahagian 1

Seex Arc
Adalah amat susah untuk menutup bangkai yang sedang membusuk. Sebelum artikel ini di tulis, pada mulanya agak sukar untuk mempercayai info yang telah di sampaikan oleh rakan-rakan mengenai ADUN di Negeri Perak ini.

Menurut info yang di perolehi, ADUN ini merupakan seorang kaki judi. Sejak kebelakangan ini, giannya terhadap judi ini semakin parah dan beliau di katakan pernah main sehingga wang RM 2 juta di habiskan. Permainan judi yang sangat di minatinya ialah ‘Jack pot’.

Taksub ADUN ini terhadap judi sehingga adakalanya beliau tidak pulang kerumah kerana asyik dengan permainan itu. Selain dari itu, beliau juga di katakan kaki perempuan dan juga meminum arak. Yang terkini, beliau di katakana telah meniduri PA beliau sendiri.

Untuk mendapat kepastian, kami telah lakukan satu siasatan dan ternyata ianya benar. Kami telah ke kelab yang sering beliau habiskan masa untuk membuat aktiviti-aktiviti gelapnya.

ICC : Inilah kelab yang ADUN Pengkalan Bharu selalu menghabiskan masanya.

ADUN yang berkhidmat selama 21 tahun ini juga banyak terlibat dengan tauke-tauke cina untuk mendapatkan sumber kewangan. Tidak kurang juga ada tauke-tauke yang telah ‘terkena’ dengan janji-janji ADUN ini. Di samping itu, beliau juga telah mempergunakan Pegawai Khas MB Perak, Dato Azhar untuk mencapai hasratnya. Dato Azhar telah di perbodohkan malah telah di laga-lagakan pula dengan Dato Manaf Hashim demi untuk memberi ruang kepada anaknya menjadi calon pada PRU ke 13 nanti.

Adakah pemimpin seperti ini yang kita kehendaki? ADUN yang saya maksudkan ialah YB Dato’ Hamdi Abu Bakar (ADUN Pengkalan Bharu). Apa yang telah di lakukan oleh ADUN ini sangat memalukan. Kita tunggu adakah beliau akan menafikan skandal ini.

(Bahagian ke 2 akan menyusul)

Tiada ulasan: