"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ini dikehendaki kerana meraba punggung dan kemaluan seorang wanita

NURUL RIDUAN NOR ASHAHA
Ajak berkenalan selepas raba
Lelaki ini diminta tampil untuk membantu siasatan.
KUALA LUMPUR: Selepas puas meraba punggung dan alat sulit seorang perempuan, dia tanpa rasa bersalah datang semula kepada mangsanya itu sambil memperkenalkan diri.

Itu yang berlaku kepada seorang wanita, berusia lingkungan 20-an, ketika berada di Stesen LRT Pudu, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.20 petang itu, mangsa yang berseorangan didatangi seorang lelaki tempatan.

Lelaki itu kemudiannya terus meraba punggung dan kemaluan mangsa sebelum dia beredar.

Mangsa yang tidak menyedari kehadiran lelaki itu terus tergamam selepas merasakan dirinya diraba.

Lelaki itu bagaimanapun tidak melarikan diri sebaliknya berdiri di kawasan berhampiran dengan mangsa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, mangsa kemudiannya merakam gambar lelaki itu sebelum menghubungi suaminya.

“Walaupun bertindak meraba mangsa, lelaki itu kemudiannya datang semula kepadanya dan terus memperkenalkan diri dengan alasan untuk berkenalan.

“Bagaimanapun, lelaki itu terus melarikan diri selepas mengetahui mangsa melaporkan kejadian itu kepada suaminya,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, semalam.

Chin Wah berkata, mangsa yang trauma dengan kejadian itu membuat laporan polis bersama suaminya.

“Mangsa menyerahkan gambar lelaki yang dipercayai terlibat dalam kejadian tersebut,” katanya.

Orang ramai yang terlihat lelaki berkenaan diminta menghubungi balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

Tiada ulasan: