"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sapa punya keja neh...

paklongdin
Salam semua...
Tak sangka betoi Pak Long penyakit babi mengamuk neh dah jadi penyakit moden pulak... Pak Long ingatkan serangan babi menggila neh hanya zaman dulu time Pak Long pugaq kampung jaa... habih kebun-kebun kot tepi hutan jadi mangsa, rupanya kot tengah pekan pun dah ada babi menyerondoi rata... Kesian..!!
Spesel untuk anak-anak semua, kat sini Pak Long nak perturunkan satu petua macamana nak halang babi dari menyerondoi rata kampung. Tolong amalkan petua mudah neh...
Kutip ja rambut-rambut yang bersepah kat kedai gunting rambut tuh sebanyak mungkin dan taboqkan sekeliling rumah atau kat tiang-tiang papan tanda tempat yang dia gatai sangat nak serondoi tuh... Taboq ja, tak dak jampi serapah lain yang diperlukan.

Logik akainya mudah... Serangan babi ni semua pakai serondoi ngan domoi dia ja... Time dia serondoi tu la rambut-rambut yang kita taboq tadi neh akan termasuk ikut hidung... Time tu babi neh akan lari berselerak pasai bersin semedang, teruih tak jadi serondoi... Hangpa besa ka tengok babi bersin, haha...

Lain la kalau babi neh jenih sekolah, serondoi pakai penutup hidung... Sekian, selamat mencuba...

Wassalam...

1 ulasan:

Unknown berkata...

Pengakuan sebenar imej mereka. Serupa dengan apa yg dispray pada sign board.