"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

YB Malik Kassim "bakar" bontot Perkasa

YB Dato' Hj Abdul Malik Kassim
Kerajaan Negeri dengan tegasnya menolak gesaan Presiden Perkasa Ibrahim Ali bagi membakar Bible versi Bahasa Melayu. Ini langsung tidak mencerminkan Agama Islam yang sebenarnya.

Islam mengajar umatnya agar bersifat Penyayang (Love), Toleransi (Tolerance) dan Hormat (Respect) dengan manusia tidak mengira fahaman Agama.

Ini telah ditunjukkan oleh Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW sepertimana yang terdapat dalam sirah Nabi. Saya ingin mengajak semua pihak Umat Islam khasnya meneladani Qudwatul Ar-Rasul keunggulan keperibadian Rasulullah SAW.

Terdapat berbagai kisah membuktikan yang Islam mengajar umatnya bersifat penyayang, toleransi dan hormat-menghormati sesama manusia sejagat. Nabi Muhammad SAW telah diutuskan kepada manusia sebagai contoh ikutan dan rahmat kepada alam semesta.

Gesaan Presiden Perkasa ini dan usaha mengadakan satu acara membakar Bible sangatlah merbahaya dan menjatuhkan imej Agama Islam serta Umat Islam. Saya sebagai seorang yang beragama Islam merasa malu dan marah terhadap Perkasa dan orang-orang yang tidak bertanggungjawab ini yang saya anggap menghina Islam dengan gesaan dan usaha itu.

Saya ingin menyeru umat Islam Pulau Pinang khasnya melalui NGO-NGO dan juga Persatuan agar menentang usaha ini dan membuat kenyataan membantah usaha jahat ini. Usaha ini bukan sahaja memalukan umat Islam dan menghina Islam tetapi juga bertujuan menimbulkan kemarahan rakyat dan mengugat keharmonian Pulau Pinang yang aman selama ini terutama 5 tahun kebelakangan ini.

YB Dato' Hj Abdul Malik Kassim
Exco Hal Ehwal Agama

Tiada ulasan: