"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kanak-kanak dirogol, ditanam hidup-hidup dalam lumpur (Gambar)

Lagi kisah pembunuhan sadis dan menyayat hati dari negara seberang, Indonesia.

Kali ini menimpa kepada seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun yang dipercayai dirogol lalu ditanam secara hidup-hidup di sebuah sungai berlumpur, di Kompleks Kokoda, Kilometer 8, Kota Sorong, Papua Barat.

Mayat kanak-kanak malang bernama Kasia Mamangsa dilaporkan ditemui tertanam dalam lumpur dengan keadaan tangannya diikat, kira-kira jam 2.30 petang, pada Selasa.

Mayat mangsa kemudian dikeluarkan dari sungai berlumpur itu oleh pihak polis dengan bantuan penduduk tempatan.

Menurut laporan Harian Papua, kanak-kanak itu sebelum dibunuh dipercayai telah diperkosa berdasalkan kesan pendarahan di bahagian kemaluan korban.

Susulan itu, mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Kota Sorong untuk bedah siasat.

Terdahulu, mangsa dilaporkan tidak pulang ke rumah menyebabkan ibu mangsa, Yuli berusaha mencarinya namun gagal. Namun, kakak mangsa, Grece dikatakan sempat melihat mangsa dibawa oleh seorang suspek ke kawasan lumpur berkenaan, sebelum menjadi petunjuk utama dalam siasatan tersebut.

Sementara itu, pihak polis telah berjaya menahan tiga suspek yang juga merupakan jiran mangsa.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: