"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja 12 tahun bunuh diri secara ‘live’


Seorang remaja perempuan berusia 12 tahun, Katelyn Nichole Davis nekad mengambil nyawanya sendiri dengan menggantungkan dirinya di sebuah pokok di hadapan rumahnya, baru-baru ini.

Sebelum membunuh diri, Katelyn yang berasal dari California, Amerika Syarikat menyiarkan proses persediaan saat kematiannya itu secara langsung menerusi aplikasi Live.me.

Dalam video asal berdurasi lebih 40 minit itu, Katelyn menunjukkan proses dia mengikat tali di pokok sebelum akhirnya mengambil nyawanya sendiri.

Sebaik bergayut di tali sambil berdiri di atas baldi, Katelyn yang kelihatan ketakutan akhirnya mengucapkan selamat tinggal dengan menendang baldi tersebut sebelum dirinya bergayut di pokok.

Menurut sumber YouTube, Katelyn berkemungkinan mengambil jalan singkat sedemikian kerana mengalami masalah kemurungan yang melampau.

Menerusi diari online dan posting di laman Instagram, Katelyn pernah mendakwa dirinya sering didera dan pernah hampir dirogol oleh bapa tirinya.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: