"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kantoi rakam bawah kain wanita


Alor Setar: Lelaki ditahan polis selepas merakam video bawah kain wanita menggunakan kamera yang disembunyikan di dalam kasutnya di Pasar Tani Giant, Jalan Langgar, di sini, semalam.

Dalam kejadian 9.30 pagi itu, mangsa berusia 38 tahun sedang membeli kuih di pasar itu terkejut apabila mendapati suspek, 39, tiba-tiba dipukul orang ramai berhampiran gerai menjual kuih itu.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Mohd Rozi Jidin berkata, orang ramai yang menyedari perbuatan suspek menahan sebelum memukulnya.
Menurutnya, mereka turut memberitahu perbuatan suspek kepada mangsa apabila dia memasukkan kakinya di bawah kain wanita itu.

“Ketika kejadian itu mangsa tidak menyedari perbuatan suspek yang merakam video itu yang bersambung dengan telefon Iphone 6 Plus miliknya.

“Orang ramai kemudian menyerahkan suspek kepada pihak polis dan mangsa turut tampil membuat laporan di Balai Polis Kota Setar,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohd Rozi berkata, siasatan lanjut dijalankan mengikut Seksyen 294 Kanun Keseksaan dan 509 kanun sama serta suspek direman sehingga 14 April ini.
-hmetro

Tiada ulasan: