"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahfuz tak kisah dianggap bukan ahli Pas

BORHAN AHMAD
Datuk Mahfuz Omar (kanan) dan Penasihat Umum Amanah Ustaz Ahmad Awang dalam satu majlis yang dianjurkan Amanah.
Datuk Mahfuz Omar (kanan) dan Penasihat Umum Amanah Ustaz Ahmad Awang dalam satu majlis yang dianjurkan Amanah.
Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar mengakui tidak terkesan dengan kenyataan Mursyidul Am parti itu yang mengatakan ahli Pas tidak lagi menerima beliau.

Menjawab soalan seorang peserta pada Majlis Makan Malam Perdana Amanah Serdang malam tadi, ahli parlimen Pas itu berkata beliau menganggap perkara itu sebagai sunnah bagi seorang pejuang.

"Ada orang kata saya bukan ahli.

Saya tak terkesan dengan apa tanggapan orang kepada saya.

"Walaupun orang halau tapi bagi saya ini sunnah perjuangan," katanya.

Mahfuz berkata, walaupun ramai yang menganggap beliau menongkah arus kerana sering mengeluarkan kenyataan sinikal terhadap Pas, namun tindakannya itu dibuat di atas dasar sayang kepada parti Islam itu.

Selama ini katanya, beliau telah cuba untuk membawa Pas "kembali ke landasan" untuk bersama kebangkitan rakyat yang berlaku pada hari ini.

"Saya orang paling sayang kepada Pas. Orang kata saya menongkah arus. Sebenarnya saya dalam arus."

"Saya cuba selamatkan Pas. Saya mahu Pas kembali ke landasan bersama kebangkitan rakyat."katanya.

Ditanya perjalanan politik beliau selepas ini, Mahfuz bagaimanapun mengambil sikap tidak mahu berterus terang dan terserah kepada ketentuan takdir.

"Tok guru saya ajar, esok ini hanya dalam ilmu Allah," katanya.

Mursyidul Am Pas Hashim Jasin hari ini berkata, rata-rata ahli PAS kini tidak lagi boleh menerima Mahfuz sebagai ahli parti itu ekoran kenyataan serta kritikannya yang sering menyanggahi pimpinan parti.

Tiada ulasan: