"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

10 kementerian sahaja dibentuk, menteri diumumkan esok

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan kerajaan telah membentuk 10 kementerian-kementerian utama.

Bagaimanapun, nama-nama menterinya hanya akan diumumkan esok.

“Kami putuskan, buat masa ini, kami hanya akan membentuk kabinet yang kecil melibatkan kementerian-kementerian penting.

“Kami tidak mahu kabinet yang besar, tetapi terdapat beberapa kementerian yang perlu diisi segera,” kata,” kata Mahathir dalam sidang media di Yayasan Albukhary, Kuala Lumpur hari ini.
  1. Kementerian Kewangan
  2. Kementerian Dalam Negeri
  3. Kementerian Pertahanan
  4. Kementerian Pendidikan
  5. Kementerian Pembangunan Luar Bandar
  6. Kementerian Ekonomi
  7. Kementerian Kerja Raja
  8. Kementerian Pengangkutan
  9. Kementerian Teknologi, Sains dan Multimedia
  10. Kementerian Luar Negeri

Tiada ulasan: