"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr M harap dapat angkat sumpah sebelum 5 petang

Calon perdana menteri Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad berkata terdapat keperluan mendesak untuk Yang di-Pertuan Agong berkenan melantiknya sebagai ketua eksekutif.

Katanya, anggota-anggota parlimen HARAPAN sudah menandatangani pengisytiharan untuk menyokongnya sebagai perdana menteri sekali lagi.

Beliau berharap dapat mengangkat sumpah sebelum jam 5 petang ini.

“Sekarang tiada kerajaan... kerajaan sementara sudah tiada sejak malam tadi,” katanya.

Memetik perlembagaan persekutuan, Mahathir berkata agong harus melantik seorang anggota parlimen yang mendapat sokongan majoriti dewan sebagai perdana menteri.

Tiada ulasan: