"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

LANGIT TAK SELALU CERAH

Tamrin Tun Ghafar

1. Siapa sangka seorang insan yang usianya hampir 93 tahun yang pernah dicaci , dikutuk dan dimaki hamun dengan kata - kata kesat seperti "orang tua nyanyuk ", "tak sedar diri”, "bodoh", "stupid" dan berbagai bagai cemuhan lagi mampu menumbangkan Najib yang hampir 30 tahun lebih muda dari beliau.

2. Siapa sangka bahtera lanun Bugis yang konongnya kuat dan hebat akhirnya tenggelam juga dek kerana ketamakan dan kerakusan sendiri, justeru ia dengan sendirinya memalukan masyarakat Bugis itu sendiri.

3. Siapa sangka rakyat kali ini telah tidak sanggup membenarkan diri mereka terus ditipu, diperbodoh, diugut dan dizalimi oleh mereka ysng telah diberi kepercayaan sejak sekian lama.

4. Siapa sangka , akhirnya pada hari Rabu 9hb Mei 2018, hanya 2 hari sebelum UMNO menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke 72 tahun berserta parti - parti komponen dalam Barisan Nasional ( BN ) berjaya ditumbangkan.

5. Siapa sangka Najib, Perdana Menteri ke 6 yang merupakan anak Tun Razak , Perdana Menteri ke 2 sanggup melakukan pembohongan, penipuan dan rompakan demi rompakan dengan sewenang - wenangnya tanpa punyai perasaan malu dan takut.

6. Siapa sangka buat pertama kali dalam sejarah Negara ini sejak Merdeka , seorang bekas Perdana Menteri dan Presiden UMNO, parti yang tertua dan terbesar akhirnya akan didakwa di mahkamah atas tuduhan mencuri , merompak , menyalahguna kuasa dan lain - lain pertuduhan lagi.

7. Siapa sangka UMNO semasa Tunku Abdul Rahman Putra Alhajdan Tun Abdul Razak yang pernah menentang Komunis dengan bantuan Askar Melayu dan " Home Guard" tiba - tiba dibawah pimpinan Najib bukan sahaja menjalin persahabatan dengan mereka bahkan sanggup menggadaikan tanah - tanah strategik seperti Lapangan Terbang Tentera Udara Sungai Besi dan memberi projek - projek raksaksa kepada Komunis China.

8. Siapa sangaka lagu ciptaan Allahyarham P Ramlee disuatu ketika dahulu "Ku Sangka Panas Hingga Ke Petang , Rupanya Hujan Di Tengah Hari" menjadi kenyataan pada hari ini - ALFATIHAH.

9. Siapa sangka pandangan Dr. Mahathir kira - kira 30 tahun dahulu bahawa pada 2020 atau awal lagi, akibat sikap pemimpin - pemimpin UMNO berlumba - lumba merebut jawatan dan politik wang ketika itu, orang Melayu akan menolak UMNO itu sendiri,telah pun terbukti kebenarannya (sila lihat video).

10. Siapa sangka Tun Dr. Mahathir Mohamad yang pernah menjadi PM ke 4 selama 22 tahun mulai 1981,akhirnya diberi kepercayaan oleh majoriti rakyat jelata sekali lagi memimpin negara ini sebagai Perdana Menteri ke 7.

11. Kepada Pakatan Harapan ( PH ) jadikanlah apa yang berlaku kepada UMNO dan BN ini sebagai IKTIBAR.

12. Jika pokok yang besar dan kuat mampu ditumbangkan,apatah lagi dahan yang masih rapuh.

13. Semoga dahan itu bukan saja tidak dicantas malah perlu diperkuatkan lagi bagi menghadapi angin kencang dan ribut yang mungkin berlaku.

14. Sejak PRU ke 12 dalam tahun 2008 dan PRU ke 13 dalam tahun 2013 , pembangkang ketika itu yang terdiri dari PKR , DAP dan PAS t…
[11:33 PM, 6/2/2018] PENGERAN: Drp FB posting Prof Mustafa Kamal Satar


Setakat ini DAP senyap je & tumpu pada bantu Tun urus negara.
================

Tak dengar pun DAP tuntut yg pelik2 dari kerajaan untuk kaum Cina atau minta dihapuskan hak2 istimewa Melayu/Bumiputera atau kedudukan Islam dan bahasa Melayu atau institutsi raja Melayu. .

Tak dengar pun DAP tuntut nak jawatan Perdana Menteri seperti dipropagandakan oleh Umno sebelum PRU14. DAP juga tak minta jawatan TPM. Lim Kit Siang langsung tak jadi Menteri, dan DAP pun tak kisah nak promosikan LKS sebagai Menteri..

Yang kita nampak ialah Menteri2 Pusat dari DAP sibuk dengan tugas2 kementerian mereka untuk jadikan Malaysia lebih progresif.

Ahli2 biasa DAP etnik Cina pula tak ada yang hantar memo kepada Tun minta dibuka UiTM untuk kaum Cina-NonMelayu, atau minta JAKIM ditutup.. Yang tuntut pasal UITM itu ialah Hindraf 2.0. Yang minta JAKIM ditutup ialah seorang wanita MELAYU bernama Bedah Kassim, dia bukan anggota DAP pun.

Juga tak dengar DAP bising nak pantau sakan kerajaan PH pimpinan Tun Dr Mahathir. Yang dok bising nak pantau kerajaan PH pimpinan Tun ialah Anwar Ibrahim dan Rafizi Ramli dari PKR.

Juga tak dengar DAP melawan raja2 Melayu. Yang dok melawan raja pula ialah anak Kassim dari BN di Perlis, bukan DAP. Anak Kassim ni MELAYU kan? Dah tu Melayu UMNO pulak! Kikikiki!

Punyalah bagus dan pragmatik senyap DAP hinggakan Presiden PAS, HADI AWANG sendiri ikrar bahawa DAP dah berubah dan matang selepas PRU14 dam PAS sedia kawan dengan DAP. .

Yang tak matang dalam PH siapa? PPBM? Amanah? PKR?

PAS sendiri dah matang ke? Hadi Awang sendiri dah matang ke? Yang kita tau di Kelanatn orang2 PAS larang Tun Dr Mahathir ziarah kubur TGNA, larang Nik Omar (anak lelaki sulung TGNA) imamkan solat di sebuah amsjid di Kelantan hanya kerana Nik Omar keluar PAS dan masuk PH,dan larang Husam Musa dan Wan Rahim (pemimpin2 Amanah) memasuki pejabat2 kerajaan PAS Kelantan. PAS matang ke dengan larangan ala2 negeri polis ini stail Malaysia Lama bawah BN dulu?

So, I rest my case. There is no issue with DAP or DAP Chinese

Tiada ulasan: