"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bila Hamzah Zainuddin dilantik Setiausaha Bersatu?

1. SAYA terkejut melihat secara tiba- tiba Surat pekeliling bertarikh 23 Mac atas nama Parti Bersatu yang ditandatangani oleh Hamzah Zainuddin, sebagai setiausaha Parti.

2. Siapa yang melantik Hamzah Zainuddin?

3. Bukankah Dr Mahathir Mohamad , Pengerusi parti yang kini sah menang tanpa bertanding pada 20 Mac 2020 tidak bersetuju dengan pelantikan Hamzah Zainuddin?

4. Bukankah secara jelas surat Dr Mahathir merujuk kepada Perlembagaan Bersatu yang memestikan perlantikkan setiausaha dipersetujui setelah berunding dengan Dr Mahathir?

5. Dan bukankah Dr Mahathir menyatakan Senator Marzuki Yahya masih Setiausaha Parti?

6. Mana dia ahli- ahli MPT yang lain?

7. Kenapa senyap apabila Parti kita dirampas mereka-mereka yang ternyata rindukan zaman jahiliyah kleptokrat?

* Tariq Ismail Mustafa ialah Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu

Tiada ulasan: