"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siaran langsung titah Agong malam ini

Malaysiakini
Yang Di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah akan menyampaikan titah berkenaan perintah kawalan pergerakan pada malam ini, menurut laporan The New Straits Times.

Menurut laporan itu, ia akan disiarkan secara langsung di RTM dan TV3 pada pukul lapan malam.

Seorang jurucakap Istana Negara mengesahkan kepada Malaysiakini berkenaan siaran langsung tersebut.

Terdahulu hari ini, Sultan Abdullah membuat rondaan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor bagi memantau pelaksanaan perintah kawalan pergerakan.

Menurut Istana Negara, baginda antara lain memandu ke Jalan Tuanku Abdul Rahman dan kawasan sekitar KLCC, serta berhenti untuk bertemu pegawai polis yang memantau lalu lintas di Jalan Semantan, Sri Hartamas, Jalan Loke Yew dan Jalan Ampang.

Baginda juga menjelaskan masih terdapat banyak kereta di jalan raya dan berharap ia akan berkurang secepat mungkin.

Hari ini merupakan hari ketiga perintah kawalan pergerakan di seluruh negara yang akan dikuatkuasakan sehingga 31 Mac ini.

Tiada ulasan: