"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bunuh kekasih kerana ‘pertahan’ maruah, remaja perempuan berdepan hukuman mati

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang remaja perempuan berdepan hukuman mati selepas dihadapkan ke Mahkamah Majistret Johor Bahru hari ini kerana didakwa membunuh teman lelakinya di sebuah hotel minggu lalu.

Tiada pengakuan direkodkan kerana kes itu di bawah bidang kuasa Mahkamah Tinggi dan tertuduh, Sim Hui Ying, 19, anya mengangguk faham sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret R Salini.

Utusan Malaysia melaporkan, mengikut kertas pertuduhan, remaja itu didakwa dengan niat membunuh Yap Kelly, 29, di sebuah hotel di Taman Mount Austin, Johor Bahru pada jam 8 malam, 20 Sept lalu.

Difahamkan, tertuduh bertindak sedemikian ketika menentang kemahuan mangsa yang mahu melakukan hubungan seks tanpa kerelaannya.

Pendakwaan kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Nur Aina Syakira Mohammad Syafiq Sim, manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mahkamah turut menetapkan 6 Dis depan sebagai tarikh sebutan semula kes bagi serahan laporan bedah siasat dan kimia.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati jika disabit kesalahan.

Tiada ulasan: