"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ditahan bawa pistol mainan larikan mesin wang tunai

FMT Reporters
Tangkap layar menunjukkan seorang lelaki berusaha mengumpil mesin wang tunai.
PETALING JAYA: Seorang lelaki bersenjatakan pistol mainan ditahan tidak sampai lima jam selepas melarikan mesin wang tunai dari sebuah kedai roti di Jalan Pintu Pong, Kota Bharu.

Ketua Polis Kota Bharu, Mohd Rosdi Daud berkata, lelaki berusia 40-an itu ditahan pada 12.30 tengah hari Selasa lalu susulan laporan seorang wanita.

Katanya, suspek ke kedai roti itu bersendirian kira-kira 8 pagi Selasa lalu dan berlegar-legar sambil memegang objek disyaki pistol mainan.

“Lelaki itu kemudiannya ke kaunter juruwang dan melarikan mesin wang. Ketika kejadian, semua pekerja sedang membuat roti dan kek di tingkat atas kedai,” katanya menurut Harian Metro.

Rosdi berkata, suspek ditahan hasil maklumat untuk disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan dan Seksyen 36 Akta Senjata 1960.

Kejadian itu dirakam kamera litar tertutup (CCTV), dengan rakaman lebih 2 minit itu kemudiannya tular di media sosial.

Tiada ulasan: