"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perbicaraan kes liwat mula 10 Mei

Harakahdaily
KUALA LUMPUR, 25 Mac:
Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd pagi ini menetapkan 10 Mei depan bagi sebutan kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Perbicaraan itu berterusan sehingga 14 Mei dan kemudian akan disambung semula pada 31 Mei hingga 4 jun, 14 hingga 23 Julai dan 2 hingga 30 Ogos ini.

Hakim membuat keputusan tersebut setelah pihak pendakwa dan peguambela gagal memberi tarikh yang sesuai untuk sebutan kes berkenaan.

Sebelum itu Karpal Singh mengingatkan mahkamah pada bulan Jun, tidak sesuai perbicaraan diadakan kerana Anwar sibuk dengan komitmennya dengan Dewan Rakyat.

Anwar menghadapi tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari, 25, di Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Tiada ulasan: