"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Teras seru rakyat Malaysia tolak "pemimpin haram" - Azmi Abdul Hamid

PRESIDEN Teras Pengupayaan Melayu (Teras), Azmi Abdul Hamid secara terbuka mahu rakyat menolak pimpinan Barisan Nasional (BN) yang disifatkan beliau sebagai 'pemimpin haram'. Ujar beliau, kecenderungan pemimpin BN kepada perkara haram mewajarkan mereka digelar pemimpin haram. Oleh itu, rakyat tidak perlu lagi ada perasaan ragu untuk menolak pemimpin BN.

Beliau melahirkan rasa dukacita kerana lesen judi bola sepak diluluskan oleh pemimpin Umno-BN yang beragama Islam. Sedangkan katanya, di kebanyakan negara bukan Islam, judi ditentang dan ditangani rakyat dan pemerintahnya.

"Di peringkat dunia dan kabinet-kabinet kerajaan mereka telah ada badan anti judi. Tiba-tiba Malaysia yang dipimpin orang Islam, dikatakan negara Islam, telah menunjukkan sifatnya yang semulajadi," tempelak beliau yang turut menyifatkan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak telah tunduk kepada Yahudi. Beliau juga secara sinikal menegaskan bahawa para pemimpin BN mahu menjadi kaya-raya dengan judi. - Izwan Abdul Halim

Tiada ulasan: