"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kempen PAS mesra rakyat

Harakahdaily
TEMERLOH, 24 Feb: PAS akan menggunakan pendekatan mesra rakyat sepanjang tempoh berkempen pada pilihan raya kecil (PRK) Dun Kerdau.
Sehubungan itu, calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat, Hassanuddin Salim menyeru seluruh pengundi di dalam Dun Kerdau supaya menjalani PRK ini dengan semangat kasih sayang.

“Kita sebagai rakyat Dun Kerdau, kita ambil pendekatan dengan semangat Islam dan kasih sayang,” ujarnya ketika berucap selepas diumumkan calon PAS mewakili Pakatan Rakyat di pekarangan Kompleks PAS Kerdau, dekat sini, malam ini.

Beliau yang pernah bertanding pada PRU ke-12 lalu di Dun Kerdau menambah, PAS dan Pakatan Rakyat akan mendekati para pengundi dengan roh Islam semasa berkempen nanti.

Ini, ujarnya sesuai dengan penduduk di Kerdau yang hidup dalam suasana harmoni.

Justeru, beliau yang juga Ketua Penerangan PAS Pahang berkata, jika berlaku sebarang provokasi sepanjang kempen PRK Kerdau bukanlah daripada PAS dan Pakatan Rakyat.

Sementara itu, Pengarah Pilihan raya PAS PRK Kerdau, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, isu tempatan dijangka mewarnai pilihan raya kecil ini.

Justeru, katanya yang juga Naib Presiden PAS, pihaknya akan menggunakan isu tempatan termasuk kemudahan rakyat semasa berkempen nanti.

Ini, tambahnya kerana banyak janji BN pada pilihan raya kecil Dun Sanggang beberapa tahun lalu masih belum diselesaikan.

"Banyak janji BN gagal dalam kempen dahulu gagal ditunaikan," ujarnya pada sidang media selepas berakhir majlis pengumuman calon PRK Kerdau yang disempurnakan oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Tiada ulasan: