"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video : Hotel Helicopter Mewah Pertama Di Dunia


Hotel Terbang ini diberi nama 'The Hotelicopter',Merupakan Hotel Terbang Mewah Pertama di dunia.'The Hotelicopter ini dilengkapi dengan 18 Bilik Mewah Kedap Suara.Hotel Terbang ini dibina untuk Pencandu-Pencandu Adrenalin yang ingin kelainan dan berani mencuba sesuatu perkara yang baru. 

Hotel Helicopter ini dibina daripada Helicopter buatan Soviet,Helicopter Mil V-12,Syarikat Hotelicopter membeli salah satu Prototype Helicopter Mil Leontyevich Mikhail di Kilang Panki-Tomilino,Rusia.

'Hotelicopter' ini dilengkapi  dengan Bilik Mewah,Private entertainment System,Bilik Mandi yang dilengkapi Tab Mandian Air Panas,TV LCD dengan Digital Remote Control,Akses sambungan Internet,Mesin Pembuat Kopi,Mini Bar dan pelbagai Perkhidmatan Mewah yang lainnya.

Specifikasi:
Dimensions Length: 42 m (137 ft) 
Height: 28m (91 ft) 
Maximum Takeoff Weight: 105850 kg (232,870 lb) 
Maximum speed: 255 km/h (137 kt) (158 miles/h) 
Cruising speed: 237 km/h (127 kt) (147 miles/h) 
Original Mi Range: 515 km (320 mi) 
Our augmented Mi Range - 1,296 km (700 mi)
Sumber:LikeCool
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Berikut pula video mengenai Hotel Helicopter.
 
 
Video kedua mengenai Hotel helicopter.
 

Tiada ulasan: