"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahasiswa Kritikal Di Belasah FRU? Adam Adli Ditangkap?

Sewaktu Pelajar yang menyokong Najib berdemo, adakah begini keadaannya?Sebentar tadi, mendapat maklumat berlaku kekecohan di UPSI di mana beberapa pelajar telah mengadakan tunjuk perasaan membantah tindakan UPSI yang dikenakan ke atas Mahasiswa Adam Ali (yang menurunkan seketika bendera Najib).
Muhammad Safwan
Beberapa orang Pelajar telah ditangkap dan diberitakan termasuk juga Adam Adli. Anggota FRU turut dikejarkan ke UPSI dan dikatakan telah menggempur para Pelajar sehingga beberapa Pelajar mengalami kecederaan termasuk seorang yang kritikal bernama Muhammad Safwan Anang Talib.
Kritikal
Keadilan Pahang membantah sekeras-kerasnya jika berlaku kekerasan yang digunakan oleh pihak Polis. Kebangkitan Mahasiswa tidak mampu disekat lagi dan rejim Umno mesti ditumbangkan.


Kelanajiwa : maklumat akan diupdate dari masa ke semasa
update 4.59 PAGI : More than 20 students are arrested. A lot of the leader are injured...

Please call 054596222 balai polis Tanjung Malim to give pressure!

update 5.01 pagi : pengesahan keluarga Safwan : keadaan Safwan masih lagi kritikal dan disahkan patah tulang rusuk...kini mengalami kesukaran bernafas dan berada di Hospital Slim River

update 5.02 pagi : gambar Adam Adli di lokap

-selatanonline-

1 ulasan:

Detik Islam berkata...

Assalamualaikum, mohon untuk link kan blog Detik Islam di sini. http://detikislam.blogspot.com/