"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Daging budak RM8 sebungkus

Pekanbaru: Suspek pembunuhan kanak-kanak yang menjadi korban pasangan suami isteri gila seks baru-baru ini mengaku menjual daging mangsa pembunuhan itu ke beberapa warung makan.

Menurut suspek terbabit, daging manusia itu tidak dijual melalui skala runcit sebaliknya secara pukal.

Ketua Komosi Nasional Perlindingan Kanak-kanak, Arist Merdeka Sirait berkata, selepas daging itu dilapah daripada tulang ia dimasukkan ke karung plastik dan dijual kepada pemilik kedai makan di sekitar Kota Perawang di Siak.

“Suspek mengaku sekarung plastik boleh mencapai harga Rp30,000 (RM8).

“Namun pemilik kedai makan itu tidak tahu mereka membeli daging manusia kerana dimaklumkan, ia adalah daging rusa,” katanya.

Minggu lalu media melaporkan polis Riau menangkap sepasang suami isteri dan dua kenalan mereka yang menculik sebelum membunuh sehingga tujuh kanak-kanak.

Polis mendapati pasangan suami isteri itu mencabul atau meliwat mangsa sebelum dibunuh.

Pasangan itu kemudian berasmara sejurus selepas membunuh mangsa.

Dua pembantu mereka kemudian memotong badan mangsa sebelum sebahagiannya dibuang, manakala yang lain dijual kepada pemilik kedai makan.

Arist berkata, aktiviti menjual daging kanak-kanak itu dilakukan sejak beberapa bulan lalu.

“Jika pemilik warung bertanya mengapa mereka menjual ‘daging rusa’ itu, suspek berdalih kononnya untuk wang membaik pulih motosikal,” katanya.
- Agensi

Tiada ulasan: