"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PKR dan DAP Keras Kepala, Lawan Istana dan Sultan Selangor

mohdnoorawang
pkrdapPKR dan DAP telah gali lubang sendiri. Dukacitanya PKR dan DAP sanggup ingkar arahan Sultan Selangor. Keras kepala dan ego serta tidak hormat arahan dan pandangan Istana dalam isu calun calun penganti menteri besar Selangor TS Khalid Ibrahim.
Sumber berkata pehak istana mahu pehak PKR, DAP, PAS atau pakatan rakyat mencadangkan dua nama setiap parti komponen pakatan rakyat untuk dipertimbangan dan diperkenan oleh Sultan Selangor.

Sehingga kini DAP dan PKR tetap bercadang dan mecalunkan satu nama sahaja, DS Wan Azizah isteri kepada DS Anwar Ibrahim bagi menggantikan TS Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor.

Jelas cara dan tindakkan PKR dan DAP telah menjatuhkan maruah dan arahan Sultan Selangor . Ingkar arahan Sultan adalah ahklak yang tidak bagus. Malah PKR dan DAP tunjuk watak jahat dan tidak hormat Sultan Selangor.

Sepatutnya PKR, DAP dan PAS duduk bersama berbincang dan mengikut arahan dan cadangan Sultan Selangor dengan menggemukakan dua nama setiap parti dalam paktan rakyat. Payah atau susah atau sukar sangat untuk mencadang nama nama calun untuk diserahkan dan dipertimbangan oleh pehak Sultan.?

DAP dan PKR berkeras dengan hanya satu nama, DS Wan Azizah bini DS Anwar Ibrahim calun untuk Menteri Besar Selangor . Jangan jadi perangai anjing bila tersepit dicelah pagar PKR dan DAP, lalu dilepaskan akhirnya anjing tersebut terkan kepada tuannya PKR dan DAP.

Cadangan kepada PAS pusat dan PAS Selangor jangan tunduk kepada PKR dan DAP dalam isu calun menteri besar Selangor. Ayuh kemukakan nama calun atau beri dua nama dari DUN PAS Selangor untuk dipertimbangan oleh istana.

Kekadang kita perlu ada tindakkan kehadapan bagi mengatasi kemelut yang dicipta sendiri oelh DS Anwar Ibrahim, untuk mengajarnya jangan tunjuk bodoh sombong dan ego.

Jika DAP dan PKR tetap dengan nama bini Anwar Ibrahim calun menteri besar Selangor , tunggulah saat dan hari rakyat menolak PKR, DAP dan PAS. PKR dan DAP ditolak oelh seluruh rakyat Malaysia. Begitu juga tempias kepada PAS.

Tahun PRU akan datang hanya 3 tahun dari sekarang, rakyat akan menghukum pemimpin PKR, DAP, dan PAS kerana gagal menyelesaikan isu menteri besar dan isu dengan pehak istana atau Sultan Selangor khasnya.

Beralah tak tak mestinya kata kalah, kita perlu pandang kehadapan dalam mempertahankan kekuatan pakatan rakyat, jangan gali kubur sendiri dan tanam hidup hidup sebelaum ajal.

Tiada ulasan: