"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ISIS Makin Ganas

Mayat mangsa ISIS bergelimpangan di bandar Raqqa.
KEKEJAMAN militan Negara Islam Iraq dan Syria (ISIS) yang menguasai sekitar bandar Raqqa semakin menjadi-jadi.

Tanpa belas kasihan kumpulan pengganas itu melakukan pembunuhan setiap hari sama ada membabitkan orang awam atau anggota tentera Syria.

Terkini, beberapa mayat bergelimpangan laluan pejalan kaki di bandar Raqqa.
Antara mayat yang kepalanya ditusuk pada besi pagar.
Lebih mengerikan apabila kepala beberapa mangsa tertusuk pada besi pagar, manakala ada yang badannya diikat pada pagar di tepi jalan.
Mayat orang awam dan tentera yang menjadi mangsa kekejaman ISIS.
Suasana yang menggambarkan perlakuan tidak berperikemanusiaan itu mencetuskan rasa takut terutama di kalangan wanita dan kanak-kanak.

Bagaimanapun di kawasan lain di bandar itu, ada pihak yang bertindak mempengaruhi kanak-kanak supaya menyertai kumpulan militan itu.

"Lebih baik sertai kami, jika tidak kamu akan menjadi antara yang dibunuh nanti," ugut anggota kumpulan itu kepada sekumpulan remaja.
-mstar-

Tiada ulasan: