"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Minum Arak mabuk tak apa asal jangan berzina! Istilah MAKSIAT baru perempuan MELAYU sekarang!

Wanita Melayu sekarang boleh posting di facebook memberitahu dia sekadar mabuk dalam hotel bersama lelaki untuk menyambut harijadi tak lebih daripada itu. Dalam tulisannya dia tak buat maksiat dan marah orang kata dia sudah rosak (berzina).

Bangga dengan arak dan anggap arak bukan maksiat itu yang boleh dikatakan daripada posting yang dibuat.

Apa nak jadi dengan anak gadis Islam sekarang susah untuk dikatakan. Mereka seoalah-olah sudah tidak ada nilai agama dan moral.

Dimana mak bapak dia orang?

Gejala maksiat dan kehidupan soaial yang terlampau jika tak dibendung sudah pasti akan menjadi kudis gatal yang akan membinasakan genarasi akan dating. Islam akan terasing dibumi umat Islam dan maksiat akan menjadi suatu kebiasaan. Ulama dan pemerintah sudah lari daripada tanggungjawab sekadar mengejar keduniaan.

Kita akan terasing bila kita nak Islam...

TEMPAYAN RETAK

2 ulasan:

Jane Duncan berkata...

Itulah sebabnya kalau Islam hanya pada nama . Sama juga seperti boleh bercengkerama dengan jantan yang bukan muhrim asalkan pakai tudung!!
Islam apa ni???!

Unknown berkata...

Kenapa sudah banyak beralih konsep dosa dn nilai moral dn amalan mulia dikalangan melayu sekarang?
Adakah ini terhasil dari rezeki yg disediakn ibu bapa kpd anak2 bukan dari keberkatan berusaha?
Hasil dari gaji yg diperolihi dari kerja yg tidak dilaksanakn dgn jujur( lillahitaala), bnyak ponteng dn bazir masa,rasuah dn salah guna kuasa,dn pelbagai sikap serta perlakuaan yg kurang sungguh.
Pergilh kamana2 pejabat,nescaya akn didspati lebih ramai penjawat rehat dn berborak dari layan pelanggan.