"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kemaruk mabuk punya pasal (Gambar)


London: Seorang siswa perempuan terpaksa dibantu anggota bomba selepas kepalanya tersangkut pada tong sampah ketika dia menggeledah tempat itu untuk mencari lebihan arak.

Chelsie Redwood, 19, dilaporkan berfoya-foya dengan rakannya dari Universiti Solent di Southampton apabila dia mengambil keputusan memasukkan kepalanya ke lubang tong sampah khas untuk botol itu untuk menyelongkar tempat berkenaan.

Bagaimanapun, sejurus kemudian dia gagal menarik keluar kepalanya.

Jurucakap bomba Hampshire berkata kejadian berlaku di kawasan taman Pusat Sivik Southampton.

“Pada jam 3.29 pagi seorang remaja berjaya dibebaskan dari bekas kitar semula menggunakan alat pemotong khas dikenali sebagai Redbridge,” katanya.
Sementara itu saksi, Chris Rashleigh berkata, dia percaya Chelsie dan rakannya sedang bergembira sebelum kejadian.

“Saya rasa dia mahu arak lagi,” katanya.

Berdasarkan keadaan Chelsie, Rashleigh percaya siswa terbabit tersangkut pada lubang tong itu untuk tempoh agak lama.

“Apabila anggota bomba tiba, remaja itu dikelilingi ramai rakannya yang menunggu bantuan tiba,” katanya.

Sementara itu, Chelsie berkata, dia amat malu kerana terpaksa membiarkan kepalanya pada lubang tong sampah itu.

“Saya tidak akan melakukannya lagi,” katanya.
 -AP/hmetro-

Tiada ulasan: