"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video: Puting Beliung Di Pandamaran, Klang


PETALING JAYA: Dua rakaman video yang mendakwa berlakunya puting beliung di Pandamaran, Klang tersebar di media sosial termasuk aplikasi whatsapp pada petang Selasa.

Menerusi rakaman berdurasi 46 saat itu menunjukkan angin kuat yang kelihatan seperti pusaran angin kecil menerbangkan atap dan serpihan lain di kawasan berkenaan.

Sebuah lagi video dimuat naik di Internet dengan tajuk 'Ribut Di Pandamaran Klang' yang dipercayai dirakamkan dari sebuah sekolah menunjukkan angin kuat di kawasan perumahan.

Menerusi video berdurasi 14 saat itu, beberapa benda dipercayai atap rumah berterbangan dalam kawasan pusaran angin kecil.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Kamarul Zaman Mamat dalam satu kenyataan pada Selasa berkata, satu kejadian ribut telah berlaku di kawasan Pandamaran, Klang pada kira-kira pukul 2 petang Selasa.

Kamarul Zaman bagaimanapun berkata, tiada kecederaan atau kematian dilaporkan dalam kejadian itu.
Beberapa bumbung flat di kawasan Pandaraman, Klang diterbangkan angin ribut.
Katanya, hasil tinjauan mendapati kawasan yang terjejas adalah di Kunci Air Jalan Banting Pandamaran apabila terdapat beberapa pokok tumbang dan bumbung bangunan berterbangan dibawa angin ribut.

Tambahnya, beberapa bot yang berada di jeti berhampiran turut tenggelam.
Bumbung bangunan yang tercabut diterbangkan angin ribut.
"Antara bangunan yang terlibat adalah gudang penyimpanan tong gas, Tokong Aji San, Flat PKNS dan Flat Pandamaran Damai.

"Akibat kejadian ribut yang berlaku, bekalan elektrik terputus dan pihak TNB (Tenaga Nasional Bhd) telah dihubungi berhubung perkara itu," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Kamarul Zaman, tiga laporan polis berhubung kejadian telah dibuat setakat ini.
-mstar-

Tiada ulasan: