"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ali Abd Jalil: Dulu tentang kerajaan sekarang tentang Anwar?

Tranungkite
Seorang aktivis kontroversi yang melarikan diri ke Sweden setelah memuat naik status menghina institusi beraja Malaysia di Facebook. Dia dikenali sebagai seorang yang begitu membenci institusi berkenaan dan UMNO.

Ali merupakan orang buruan dalam senarai Polis DiRaja Malaysia.
http://mynewshub.cc/
http://mynewshub.cc/
Dia merupakan antara rakyat Malaysia yang mengekori jejak langkah manusia biadap Alvin Tan yang mencetuskan kontroversi berbau agama dan politik di negara ini sebelum menghilangkan diri.

Namun, sejak semalam, melalui status di halaman Facebooknya, dia telah memuatnaik beberapa kenyataan yang dikira amat pelik dengan ‘moto perjuangan menentang kerajaannya’.

Anda boleh lihat sendiri gambar dan status tersebut di bawah..
ali.png wm
“ANWAR IBRAHIM ADALAH BISEXUAL… Kejadian dia liwat Saiful memang betul…Yang cai cai Nuar dok kalut mengamuk marah kat aku pasaipa? Hangpa tak tanya bos hangpa, dia cakap jujur atau kaki kelentong?”
nuarwmm

nuar 222wm

nuar33333

Jika dilihat pada sebelum ini, dia amat mengutuk tindakan Najib tetapi kini seakan melupakan jasa puak Pakatan yang telah membantunya untuk melarikan diri ke luar negara.

Kini dia melabel dirinya sebagai anti-UMNO yang percaya Anwar meliwat!

Apa yang pasti, segala bakti daripada puak pembangkang kepadanya seperti ‘habis sepah madu dibuang’ sahaja.

Namun, mungkin dia pun faham bahawa kebenaran sukar untuk ditutup selama-lamanya… jadi dia pun berkata apa yang dia rasa sebagai betul.

Dia sendiri yang cari masalah lepas tu meroyan bila dikenakan tindakan undang-undang.

Dulu kutuk Najib, sekarang Anwar pulak… apa sudah jadi bro?

-MYNEWSHUB,CC

Tiada ulasan: